Vooruitblik op 2025

Matthijs Tissen is samen met Toby Enzerink eigenaar van SimFlying. Samen hebben ze in 2021 het bedrijf overgenomen van Peter de Graaf. In deze nieuwe blog kijken we samen met Matthijs vooruit op het jaar 2025 en de plannen van SimFlying

Wat zijn de plannen voor 2025?

In 2025 willen we met SimFlying verder professionaliseren. In 2024 hebben we al veel klanten weten te verwelkomen, maar we willen de ervaring blijven verbeteren. Denk hierbij aan de volgende projecten die we aan het voorbereiden zijn:

We willen de Full HD-projectoren van onze populaire Boeing 737-simulator vervangen door 4k-projectors, waardoor de ‘buitenwereld’ 4x scherper wordt. We hebben dit al ervaren bij de Airbus A320 en het resultaat is echt verbluffend (zoals je hieronder kan zien!). De uitdaging hiervan is dat het fysiek en software-matig ‘uitlijnen’ van de projectors een zeer specialistische klus is waarvoor we een expert van buiten Europa laten invliegen die maar beperkt beschikbaar is. Kijkend naar het resultaat is dit echter het wachten waard!

Daarnaast willen we de beleving van het vliegen in de Airbus A320-simulator verbeteren. Dit gaat al op korte termijn gebeuren. Denk hierbij aan het toevoegen van trillingen in de cockpit (net als op dit moment in de 737) en het elektrificeren van de originele, uit een Airbus-cockpit afkomstige, cockpit-stoelen. Hierdoor gaan de stoelen automatisch naar voren en achteren.

Tevens steken we momenteel al veel tijd en moeite in het optimaliseren van onze geaccrediteerde Crew Resource Management-training voor zorgprofessionals. Deze één daagse training gaan we in 2025 aan vele tientallen zorgprofessionals geven. Daarnaast leent deze training zich ook goed voor managementteams in het bedrijfsleven. Hiermee hebben we in 2024 een begin gemaakt en willen we in 2025 echt een slag maken. Wil je meer weten over deze training? Bekijk dan hier onze speciale pagina.

Hebben jullie weleens overwogen een simulator te certificeren of bewegend (motion) te maken?

Dit is een vraag die we vaak terugzien.

Mogelijk gaan we in 2025 onze Airbus A320-simulator certificeren als FNPT2-simulator. Hiermee kunnen, in samenwerking met een Approved Training Organisation (ATO), o.a. MCC-APS cursussen gegeven worden. De certificering is een kostbare aangelegenheid waarvoor we een samenwerking aan willen gaan met een professionele ATO. Op hardware-matig gebied zijn de benodigde upgrades relatief beperkt, de voornaamste kostenpost zit in de certificering zelf en een aantal extra software-licenties. De simulator blijft echter altijd voor iedereen beschikbaar!

Daarnaast is het aanbieden van een motion simulator natuurlijk erg gaaf. Ook dit is echter vrij kostbaar en vraagt om een grote beschikbare ruimte. Voorlopig is dit niet aan de orde, maar wie weet wat de toekomst brengt! Voorlopig is het al een hele beleving in een “statische” sim, mét trillingen, originele componenten en 4k-beeldkwaliteit. Een unieke ervaring in Nederland!

Wil je op de hoogte blijven van onze updates? Houd dat de social media in de gaten!

Looking ahead to 2025

Matthijs Tissen owns SimFlying with Toby Enzerink. Together they took over the business from Peter de Graaf in 2021. In this new blog, we join Matthijs in looking ahead to the year 2025 and SimFlying’s plans

What are the plans for 2025?

In 2025, we want to continue to professionalize with SimFlying. In 2024 we have already been able to welcome many customers, but we want to continue to improve the experience. Consider the following projects we are preparing:

We want to replace the Full HD projectors of our popular Boeing 737 simulator with 4k projectors, making the “outside world” 4x sharper. We have already experienced this on the Airbus A320 and the result is truly stunning (as you can see below!). The challenge of this is that the physical and software ‘alignment’ of the projectors is a very specialized job for which we have an expert flown in from outside Europe who is only available for a limited time. Looking at the result, however, this is worth the wait!

In addition, we want to improve the experience of flying in the Airbus A320 simulator. This is already going to happen in the near future. These include adding vibration in the cockpit (just like currently in the 737) and electrifying the original cockpit seats that came from an Airbus cockpit. This automatically moves the seats forward and backward.

Also, we are already currently putting a lot of time and effort into optimizing our accredited Crew Resource Management training for healthcare professionals. We will be delivering this one-day training to many dozens of healthcare professionals in 2025. In addition, this training also lends itself well to management teams in business. We made a start with this in 2024 and we really want to make a move in 2025. Want to know more about this training? Then check out our special page here.

Have you ever considered certifying a simulator or making it moving (motion)?

This is a question we see often.

Possibly in 2025 we will certify our Airbus A320 simulator as an FNPT2 simulator. This allows, in cooperation with an Approved Training Organization (ATO), MCC-APS courses, among others, to be taught. Certification is a costly matter for which we want to partner with a professional ATO. In terms of hardware, the upgrades required are relatively limited; the main cost is in the certification itself and some additional software licenses. However, the simulator always remains available to everyone!

In addition, offering a motion simulator is obviously very cool. However, this too is quite expensive and requires a large available space. For now, this is not an issue, but who knows what the future will bring! For now it is already quite an experience in a “static” sim, with vibrations, original components and 4k image quality. A unique experience in the Netherlands!

Want to stay informed about our updates? Keep an eye on social media!