Matthijs Tissen is samen met Toby Enzerink eigenaar van SimFlying. Samen hebben ze in 2021 het bedrijf overgenomen van Peter de Graaf. In deze nieuwe blog kijken we samen met Matthijs vooruit op het jaar 2025 en de plannen van SimFlying
Wat zijn de plannen voor 2025?
In 2025 willen we met SimFlying verder professionaliseren. In 2024 hebben we al veel klanten weten te verwelkomen, maar we willen de ervaring blijven verbeteren. Denk hierbij aan de volgende projecten die we aan het voorbereiden zijn:
We willen de Full HD-projectoren van onze populaire Boeing 737-simulator vervangen door 4k-projectors, waardoor de ‘buitenwereld’ 4x scherper wordt. We hebben dit al ervaren bij de Airbus A320 en het resultaat is echt verbluffend (zoals je hieronder kan zien!). De uitdaging hiervan is dat het fysiek en software-matig ‘uitlijnen’ van de projectors een zeer specialistische klus is waarvoor we een expert van buiten Europa laten invliegen die maar beperkt beschikbaar is. Kijkend naar het resultaat is dit echter het wachten waard!
Daarnaast willen we de beleving van het vliegen in de Airbus A320-simulator verbeteren. Dit gaat al op korte termijn gebeuren. Denk hierbij aan het toevoegen van trillingen in de cockpit (net als op dit moment in de 737) en het elektrificeren van de originele, uit een Airbus-cockpit afkomstige, cockpit-stoelen. Hierdoor gaan de stoelen automatisch naar voren en achteren.
Tevens steken we momenteel al veel tijd en moeite in het optimaliseren van onze geaccrediteerde Crew Resource Management-training voor zorgprofessionals. Deze één daagse training gaan we in 2025 aan vele tientallen zorgprofessionals geven. Daarnaast leent deze training zich ook goed voor managementteams in het bedrijfsleven. Hiermee hebben we in 2024 een begin gemaakt en willen we in 2025 echt een slag maken. Wil je meer weten over deze training? Bekijk dan hier onze speciale pagina.
Hebben jullie weleens overwogen een simulator te certificeren of bewegend (motion) te maken?
Dit is een vraag die we vaak terugzien.
Mogelijk gaan we in 2025 onze Airbus A320-simulator certificeren als FNPT2-simulator. Hiermee kunnen, in samenwerking met een Approved Training Organisation (ATO), o.a. MCC-APS cursussen gegeven worden. De certificering is een kostbare aangelegenheid waarvoor we een samenwerking aan willen gaan met een professionele ATO. Op hardware-matig gebied zijn de benodigde upgrades relatief beperkt, de voornaamste kostenpost zit in de certificering zelf en een aantal extra software-licenties. De simulator blijft echter altijd voor iedereen beschikbaar!
Daarnaast is het aanbieden van een motion simulator natuurlijk erg gaaf. Ook dit is echter vrij kostbaar en vraagt om een grote beschikbare ruimte. Voorlopig is dit niet aan de orde, maar wie weet wat de toekomst brengt! Voorlopig is het al een hele beleving in een “statische” sim, mét trillingen, originele componenten en 4k-beeldkwaliteit. Een unieke ervaring in Nederland!
Wil je op de hoogte blijven van onze updates? Houd dat de social media in de gaten!